Jak pozyskać dobrą bazę firm

W pracy handlowca najważniejsze się kontakty z przyszłymi klientami. Aby je pozyskać, możemy skupić na metodach tradycyjnych lub skorzystać z automatyzacji. W przypadku tej pierwszej metody mamy możliwość poznania własnego klienta twarzą w twarz. Jednakże metoda ta wiąże się z brakiem podpisania umowy. Dlatego w tym artykule poznamy dobre bazy firm, które skutecznie przyśpieszą sprzedaż.

Po co mi gotowa baza kontaktów?

To precyzyjne dane o Twoich potencjalnych klientach. W zależności od danych zawartych w bazie możesz liczyć na różnego typu informacje. Dane zawarte w bazach możesz mieć za darmo lub płatnie. W przypadku darmowych baz możesz liczyć na podstawowe informacje kontaktowe wraz z nazwą przedsiębiorstwa. Często bazy płatne mogą być słabo aktualizowane, a dane firm mogą mieć szczątkowe informacje. Natomiast płatna baza firm to rozwiązanie bardziej skuteczne.

Zakup kontaktów zawiera szczegółowe informacje na temat przedsiębiorstw. Mamy np. wymienione osoby zarządzające wraz z ich osobistymi numerami do kontaktu. Dodatkowo dane mogą zawierać finanse oraz wpisy do KRS. Płatne bazy firm pozwalają na pozyskiwanie kontaktów krajowych oraz zagranicznych. Kupno takiej bazy jest uzależnione od cennika, który określa ilość firm z danej kategorii. Zwykle ceny są podane w 3 pakietach do wyboru. Gotowe bazy możesz kupić bezpośrednio ze stron firm. Pozyskanie gotowej listy firm następuje natychmiastowo.

Jakie dane może zawierać baza kontaktów?

Dane zawarte w listach kontaktów zależą w głównej mierze od portalu oraz firmy udostępniającej. W przypadku baz bezpłatnych, a mam tu na myśli wizytówki firm otrzymujemy w pakiecie: nazwę firmy, nr. telefonu oraz adres e-mail, a sporadycznie stronę internetową danego przedsiębiorstwa.

W przypadku baz płatnych dane są bardzo szczegółowe. Poza danymi kontaktowymi możemy dowiedzieć się wiele na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez: wpis do KRS, posiadany REGON czy NIP, klasyfikację działalności wg PKD, EKD, NACE, SIC oraz liczbę pracowników. Płatna baza firm zawiera m.in. przedział przychodów, nazwiska i stanowiska osób zarządzających, a także dokładny adres siedziby, rok założenia czy formę prawną.

W jakich sytuacjach wykorzystać gotową bazę firm?

Jeśli działasz w sektorze biznesowym, a Twoja sprzedaż opiera się na zachęcaniu firm do skorzystania z usług, to baza firm skutecznie zajmie się ich pozyskiwaniem. Dane zawarte w bazie pozwalają na szybkie działania zw. z bezpośrednim kontaktem z klientem. Dodatkowo baza pozwoli Ci się przygotować na ważną rozmowę np. z prezesem firmy.

Nie można zapomnieć, że baza sprawdza się jako podstawowe źródło informacji w zakresie prowadzenia marketingu i działań reklamowych. Baza z pełnymi informacjami o Twoich klientach jest pomocna podczas badania konkurencji rynku. Może pomóc przy zarządzaniu nowym przedsiębiorstwem np. w zakresie automatyzacji procesu sprzedaży. Dzięki bazie nie musisz tworzyć dodatkowego call center albo zatrudniać pracownika do poszukiwania Twoich klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here