Regeneracja katalizatorów i turbin

0
1870

DPF, ze względu na swoją rolę, zwiększa przeciwciśnienie spalin, gdy cząstki są wychwytywane w jej matrycy. Metoda czyszczenia filtra w pojeździe nazywa się regeneracją i może być przeprowadzana pasywnie lub aktywnie. Regeneracja pasywna wymaga, aby podczas regularnego użytkowania wnętrze urządzenia miało wystarczająco wysoką temperaturę, aby wypalić osady, zwykle w temperaturze co najmniej 350 ° C. Aktywna regeneracja jest uruchamiana, gdy wykrywa się, że przeciwciśnienie spalin w DPF osiągnęło pierwszy punkt krytyczny, po czym ECU inicjuje procedurę wtrysku paliwa zaprojektowaną w celu zwiększenia temperatury spalin w DPF do ponad 600 ° C w celu utlenienia osady cząstek stałych. Regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku odbywa się dość szybko.

Symulowanie poziomów częściowego blokowania i trybu awarii zatykania w komórce testowej silnika okazało się problematyczne i czasochłonne, ponieważ szybkość osadzania się cząstek jest dość wolna od cyklów legislacyjnych silnika i każde przyspieszenie procesu wymaga zmodyfikowanej mapy kontrolnej w ECU. Układ powietrzny silnika wysokoprężnego składa się z kolektorów dolotowych i wydechowych, turbosprężarki, chłodnicy powietrza doładowującego.

Celem projektu układu pneumatycznego jest osiągnięcie pożądanego stosunku powietrza do paliwa, wskaźnika EGR, temperatury spalin i stężenia tlenu, aby spełnić wymogi zarówno emisji z silnika, jak i operacji oczyszczania spalin przy minimalnych stratach pompowania i niskiej BSFC bez naruszenia ograniczeń projektowych w pożądanym obszarze roboczym prędkości i obciążenia silnika we wszystkich warunkach jazdy i otoczenia. Niskie straty pompowania osiąga się dzięki wysokiej wydajności objętościowej lub niskiej delcie silnika P. Ograniczenia projektowe obejmują maksymalne limity ciśnienia w cylindrze, ciśnienie i temperaturę gazu w kolektorze wydechowym, temperaturę powietrza wylotowego sprężarki, prędkość turbosprężarki i odprowadzanie ciepła przez chłodziwo. Regeneracja katalizatorów i turbin nie kosztuje wiele, co jest ogromną zaletą. Więcej informacji można uzyskać pod adresem internetowym: turbokrymar.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here