Podczas gdy nowsze platformy, takie jak TikTok, tworzą trendy w mediach społecznościowych, Twitter wciąż dominuje jako centrum aktywnych rozmów. W rzeczywistości nadal odnotowuje 29% wzrost w skali roku, jeśli chodzi o dziennych aktywnych użytkowników. Odpowiada to ponad 187 milionom aktywnych kont, które oglądają reklamy na platformie. Jeśli nawet nie myślałeś o dodaniu reklam na Twitterze do swojej strategii, możesz przegapić wielką szansę.
Czym są reklamy na Twitterze?
Reklamy na Twitterze pojawiają się na platformie jako promowane Tweety, promowane konta i promowane trendy dla komputerów i w aplikacji mobilnej. Generalnie można wchodzić w interakcję z tymi tweetami w taki sam sposób, jak z organicznym tweetem (np. odpowiadając, retweetując lub lajkując), ale będą one oznaczone jako „promowane”.
Dlaczego reklamy na Twitterze zasługują na uwagę?
Popularność Twittera jest nie do przecenienia. Raporty pokazują, że platforma ma około 187 milionów codziennych użytkowników na całym świecie. Kiedy ci użytkownicy przewijają stronę, niektóre z tweetów na ich osi czasu mogą być sponsorowanymi reklamami lub promowanymi treściami. Jest bardzo prawdopodobne, że Twoja grupa docelowa jest aktywna na platformie Twitter. Największą grupę demograficzną na Twitterze stanowią mężczyźni w wieku 25-34 lat (19%). Drugą co do wielkości grupą są kobiety w wieku 18-24 lat. Nie wszyscy użytkownicy Twittera są jednak młodzi. Ponad 12% z nich to osoby w wieku 50 lat i więcej. Niektóre z kluczowych korzyści z reklam na Twitterze to:
- Precyzyjność: są krótkie i w punkt.
- Nierzucające się w oczy: organicznie łączą się z wiadomościami, nie przeszkadzając czytelnikowi.
- Ekonomiczne: pozwalają na oszczędne tworzenie kampanii.
- Dostosowane: możesz precyzyjnie dostosować te reklamy, aby trafić do różnych grup odbiorców.
- Wszechstronność: możesz stworzyć skuteczną kampanię za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
- Jedną z najważniejszych zalet jest to, że nie ma minimalnej inwestycji w kampanii. Dzięki temu można je dopasować praktycznie do każdego budżetu.
Wyznaczenie celu kampanii reklamowej
Jeśli masz zamiar uruchomić kampanię reklamową na Twitterze (lub jakiejkolwiek sieci społecznej), trzeba określić cel. Ważne jest, aby wiedzieć, co masz nadzieję osiągnąć poprzez uruchomienie reklamy. Pomoże Ci to lepiej zorganizować Twoją kampanię. Oznacza to, że musisz poświęcić trochę czasu na określenie celu swojej kampanii. Twój cel pomoże Ci ułożyć kampanię i wybrać odpowiednie doświadczenie reklamowe dla Twojej publiczności.
Ukierunkowanie na konkretną grupę odbiorców
Należy zastanowić się, kto jest najbardziej skłonny kupić Twoje produkty: jakiej jest płci, w jakim przedziale wiekowym są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami? Musisz stworzyć profil typów ludzi, którzy są najbardziej zainteresowani Twoimi produktami. Pomoże Ci to stworzyć lepsze doświadczenie reklamowe i przyciągnąć więcej osób.
Bądź ostrożny z hashtagami
Hashtagi są świetnym dodatkiem do mediów społecznościowych. Pomagają one generować zaangażowanie i skłonić odbiorców do interakcji z Twoimi postami w mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o reklamy na Twitterze, trzeba być ostrożnym z ich użyciem. Czasami mogą odstraszyć odbiorców od Twojej reklamy. Zamiast klikać na reklamę, mogą kliknąć na hashtag. Nie oznacza to, że nie możesz używać hashtagów. Jeśli Twoim głównym celem jest uzyskanie śledzących lub generowania świadomości marki, hashtagi są doskonałym sposobem, aby to uczynić. Użytkownicy mogą kliknąć na hashtag w reklamie i dowiedzieć się więcej o tym, jak ten hashtag odnosi się do Twojej firmy. Jeśli Twoim celem jest uzyskanie konwersji, lepiej trzymać się z dala od hashtagów. To pomoże Twoim odbiorcom skupić się na reklamie.