Czym jest faktoring?

0
Czym jest faktoring

Często wystawianie faktur z długim terminem płatności jest jedynym rozwiązaniem, które pozwoli nam przyciągnąć i utrzymać klientów. Tworzy to jednak problem, kiedy zaczyna nam brakować środków na bieżące funkcjonowanie firmy, a musimy czekać jeszcze kilka tygodni na opłacenie przez kontrahentów należności.

Tego typu zatory finansowe mogą być bardzo niebezpieczne zwłaszcza dla małych i początkujących firm. Coraz częściej stosuje się w celu ich uniknięcia tak zwany faktoring. Na czym on polega i czy warto z niego korzystać?

Co to jest faktoring?

Faktoring działa na stosunkowo prostej zasadzie. Po wystawieniu kontrahentowi faktury z odroczoną płatnością przesyłamy ją naszemu faktorowi, czyli firmie faktoringowej, z którą nawiązaliśmy współpracę. Dokonujemy cesji wierzytelności, co oznacza, że w praktyce przekazujemy mu do niej prawa (tak, jak na przykład banki dokonują cesji wierzytelności niespłaconych kredytów względem firm windykacyjnych).

Jaką korzyść mamy z takiwego rozwiązania? Natychmiast otrzymujemy od faktora sporą część (nawet 80-90%)  należności w ramach zaliczki z faktury. Dzięki temu nie musimy czekać, aż ureguluje ją nasz kontrahent, aby mieć środki na bieżące funkcjonowanie firmy czy inwestycje.

Monitorowaniem całego procesu spłaty faktury nie będziemy musieli zaprzątać sobie głowy, ponieważ zajmie się tym za nas firma faktoringowa. Następnie, kiedy dojdzie do uregulowania należności (nasz kontrahent wpłaty powinien dokonać nie na nasze konto, a na konto faktora, ponieważ to on będzie właścicielem należności), otrzymamy od niej resztę środków.

Czy warto korzystać z faktoringu?

Faktoring to świetne rozwiązanie zwłaszcza dla niewielkich firm, a także tych, które borykają się z problemami z utrzymaniem płynności finansowej. Jak już wspomniano, często nie da się uniknąć całkowicie wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności, ponieważ oznaczałoby to zmniejszenie bazy klientów. Dzięki faktoringowi możemy jednocześnie zezwalać kontrahentom na późniejszą zapłatę należności i od razu dysponować większością środków.

Jak łatwo można się domyślić, faktoring nie jest usługą darmową. Za jej wyświadczenie pobrana zostanie prowizja, której wysokość zależy od konkretnej firmy faktoringowej. Nie jest to jednak z reguły bardzo duża opłata, więc mimo wszystko warto rozważyć takie rozwiązanie, jeżeli część naszych środków zamrożona jest w odroczonych płatnościach.

Sporą zaletą faktoringu jest również fakt, że znacznie zmniejsza on ilość czasu, jaką musimy poświęcić na obsługę faktur – po prostu dlatego, że dokonując cesji wierzytelności, przenosimy ten obowiązek na naszego faktora.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem https://finanse.net.pl/

Program do projektowania dróg

0
droga

Pewnie wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele trzeba zrobić, by stworzyć miasto, które naprawdę dobrze działa. Nie powinno być tutaj korków i wielu innych utrudnień, na które często i gęsto narzekamy. W takim razie może sprawdzimy, jakie istnieją programy do projektowania dróg i przekonamy się, czy sami bylibyśmy w stanie coś podobnego stworzyć, czy może jednak powinniśmy przestać marudzić na to, jak to wszystko w tej chwili wygląda.

Mity na temat szaf chłodniczych w cukierni

0
Mity na temat szaf chłodniczych w cukierni

Cukiernia to wyjątkowe miejsce, które zawsze będzie miało sporo klientów. O co trzeba zadbać w takiej cukierni? Przede wszystkim o jej odpowiednie wyposażenie, zaś elementem kluczowym jest tutaj odpowiednia szafa chłodnicza. Czym ona się charakteryzuje? Jakie mity krążą na temat szaf chłodniczych w cukierniach?

Zalety zawiesi wężowych

0
Zalety zawiesi wężowych

Standardowe zawiesie wężowe posiada – w przeciwieństwie do alternatywnych rozwiązań – wiele zalet, umożliwiających wygodny i bezpieczny transport przedmiotów o zróżnicowanej masie. Uzyskanie tych własności nie byłoby możliwe, gdyby nie ciekawa specyfika samego zawiesia.

Gdzie kupić meble metalowe do firmy?

0
Gdzie kupić meble metalowe do firmy

Metalowe meble są często zakupywane i wykorzystywane przez właścicieli biur, zakładów oraz instytucji publicznych. Ich zastosowanie jest bardzo szerokie i okazuje się, że idealne dla wielu, często bardzo różniących się od siebie branż. Tę uniwersalność metalowe meble zawdzięczają swojej solidności i użyteczności. Ważne jest jednak, by nabyć je u sprawdzonego producenta.

Meble metalowe – dla kogo są odpowiednie?

Metalowe meble są często wykorzystywane do przechowywania ważnych dokumentów i broni. Stąd ich tak duża popularność w jednostkach policyjnych i wojskowych. Korzystają z nich również różne firmy, zarówno te duże, jak i mniejsze. Każde przedsiębiorstwo posiada istotną dokumentację i wrażliwe dane, które powinny być przechowywane z dużą ostrożnością. Wiele osób decyduje się także w nich przechowywać cenne przedmioty, które są w ten sposób dobrze chronione przed działaniem czynników zewnętrznych. Stąd obecność metalowych mebli np. w szkołach, gdzie umieścić można szkolne pomoce. Oczywiście często umieszczane w nich są sprzęty elektroniczne o dużej wartości. Zdarza się, że z mebli korzystają też osoby prywatne.

Gdzie najlepiej kupić meble metalowe do firmy?

Szerokie zastosowanie mebli sprawia, że mogą one być użytkowane przez przedsiębiorstwa różnego typu. Pytanie, czy producent jest w stanie dostosować ofertę do specyfiki danego miejsca. Przykładowo, firma Gaudia posiada asortyment, dając możliwość zakupu szaf kartotekowych, biurowych, pancernych, szkolnych czy socjalnych. Do wyboru są również meble medyczne i gabloty. Dostępne są one w różnych rozmiarach i opcjach kolorystycznych. Posiadają także odmienne sposoby zamykania. Łatwo więc znaleźć za pomocą ich sklepu (wyposazeniegaudia.pl) najodpowiedniejsze do swoich potrzeb metalowe meble i sejfy. Jeśli jednak klient wciąż nie czuje, że znalazł odpowiednią szafkę, wówczas może skonsultować się z przedstawicielami sklepu. Po podaniu swoich wymagań, przedstawiciele sklepu znajdą szafę, która będzie tym wytycznym odpowiadać. Jest to możliwe dzięki temu, że sklep współpracuje z wieloma uznanymi i zaufanymi producentami, dzięki czemu posiada dostęp do różnorodnego asortymentu.

Szczelne i odporne na działanie substancji chemicznych oraz uszkodzenia mechaniczne szafy i gabloty to idealny pomysł dla każdej osoby, która w bezpieczny sposób chciałaby przechowywać cenne dokumenty, przedmioty, pieniądze czy urządzenia. Duża różnorodność mebli metalowych pozwala znaleźć model, który w 100 procent spełni swoją funkcję.

Asekuracja niezbędny atrybut dekarzy i alpinistów

0
Asekuracja niezbędny atrybut dekarzy i alpinistów

W każdej dyscyplinie czy to sportowej, czy alpinistycznej, wymagana jest asekuracja. Inna będzie asekuracja na dachu, a inaczej będzie wyglądała ochrona przed upadkiem z wysokości przy uprawie sportów alpinistycznych. W każdej tej dziedzinie należy wykorzystać zabezpieczenia siebie samego, czy swoich bliskich. Warto wykorzystać do tego systemy asekuracyjne od asekuracje.pl

Czy asekuracja na dachu jest potrzebna na małych wysokościach?

Tak i to zdecydowanie. Wielu ludzi poniosło śmierć z powodu upadku z niskich wysokości. Tym bardziej wymagana jest asekuracja na dachu, gdy sami lub osoby postronne wykonują na nim koniecznych napraw lub montażu. Już odpowiednia lina to skuteczna ochrona przed upadkiem, szczególnie w pracach nieskomplikowanych jak mycie okien, czyszczenie rynien. Prace na dużych wysokościach to już inna bajka. Wymagana jest ochrona przed upadkiem dedykowana dla profesjonalistów, a takie systemy asekuracyjne – asekuracje.pl są najlepsze dla wymagających użytkowników i prac w ekstremalnych warunkach.

Czy asekuracja na dachu płaskim jest wymagana?

Tak, jest wskazana dla wszystkich którzy pracują na wysokością. Wystarczy się potknąć, aby spaść z wysoka, a użycie specjalnej liny to najprostsza ochrona przed upadkiem.

Czy systemy asekuracyjne od asekuracje.pl mogą wykorzystywać alpiniści?

Oczywiście, że tak. Systemy asekuracyjne od asekuracje.pl dedykowane są dla wielu grup i branż. Dotyczy to osób pracujących na wysokościach, gdzie wymagana jest asekuracja na dachu, dla firm które myją okna na platformach, gdzie ważna jest ochrona przed upadkiem, a także dla alpinistów, którzy nie tylko wspinają się na szczyty gór, ale wykonują prace zlecone m. in. na dachach stadionów sportowych, realizując ściśle określone zadania, do których wymagane są alpinistyczne umiejętności. Systemy asekuracyjne od asekuracje.pl spełniają wszelkie wyśrubowane normy, dbając o ludzi, sprawiając, że ochrona przed upadkiem, czy asekuracja na dachu przy wietrznych i niesprzyjających warunkach pogodowych jest bezpieczna, a powierzone zadanie zrealizowane szybko, bez żadnych zakłóceń i uszczerbku na zdrowiu i życiu człowieka.

Umowa śmieciowa – jakie ma zalety, a jakie wady?

0
Umowa śmieciowa - czym się charakteryzuję?

Umowy śmieciowe są bardzo popularne w dzisiejszych czasach, głównie ze względu na to, że są korzystnym rozwiązaniem dla pracodawców. Do tego typu umów zaliczamy umowę-zlecenie oraz umowę o dzieło. Są one normowane przez przepisy prawa, znajdujące się w Kodeksie Cywilnym.

Umowy śmieciowe, a ZUS

Jeżeli chodzi o ZUS, w przypadku umów śmieciowych, to umowa-zlecenie zapewnia zleceniobiorcy ubezpieczenie emerytalne, rentowe oraz wypadkowe. Ubezpieczenie chorobowe jest dobrowolne. W sytuacji, gdy podpiszemy z pracodawcą umowę o dzieło, nie podlegamy składkom. Obowiązek ubezpieczenia społecznego pojawia się tylko wtedy, gdy zawieramy umowę o dzieło z własnym pracodawcą lub wykonujemy pracę na rzecz własnego pracodawcy.

Jakie wady posiadają umowy śmieciowe?

Umowy śmieciowe, w przeciwieństwie do umowy o pracę nie zapewniają stabilizacji i bezpieczeństwa. W przypadku umowy-zlecenie zarówno zlecający ją, jak i zleceniobiorca mogą wypowiedzieć daną umowę w dowolnym momencie, tutaj okres wypowiedzenia nie obowiązuje. Chyba, że został zawarty w umowie. Umowa-zlecenie nie daje również możliwości korzystania z płatnego urlopu wypoczynkowego, czy zwolnienia lekarskiego. Okres pracy, która była zawarta na podstawie umowy-zlecenia nie wlicza się do stażu pracy.

Przeczytaj też: http://www.eurochance.pl/urlop-wychowawczy-na-czym-polega/

Rozwiązanie umowy o dzieło, wygląda trochę inaczej. Odstąpienie takiej umowy, reguluje Kodeks Cywilny. Czynnikami, które mogą doprowadzić do zakończenia współpracy są: opóźnienie, które nie daje możliwości uzyskania rezultatu zawartego w umowie lub wadliwe wykonanie dzieła.

Jakie zalety posiadają umowy śmieciowe?

Mimo, że umowy śmieciowe mają wiele wad, nie oznacza to że nie posiadają również zalet. Do najczęściej wymienianych korzyści, które płyną z zawarcia tego rodzaju umowy są:

większa swoboda wyboru warunków wykonywanej pracy,
w zależności od zapisu w umowie, dane zlecenie lub dzieło, można powierzyć osobie trzeciej, osoba, która zawiera z nami umowę jest traktowana bardziej jako klient, nie przełożony.

Źródło: https://www.praktycznyebiznes.pl/

Czy warto wdrożyć system ERP?

0
Czy warto wdrożyć system ERP?

System ERP (Enterprise Resource Planning) stosuje się celem zaplanowania zasobów przedsiębiorstwa. Funkcje kierownicze mogą być wówczas kompleksowo realizowane na wszystkich szczeblach funkcjonowania firmy. Zarządzanie procesami za pomocą ERP umożliwia współpracę wielu przedsiębiorstw poprzez kompletowanie danych, a także wykonywanie operacji na zgromadzonych danych.

Charakterystyka systemów ERP

Systemy informatyczne ERP możemy podzielić na zintegrowane czy też modułowe. Zintegrowane złożone są z platformy biznesowej oraz bazy danych, gdzie nie możliwa jest wymiana danych między modułami. Natomiast modułowe systemy to zbiór niezależnych, lecz współpracujących ze sobą aplikacji. Obszary działalności modułów obejmują: zarządzanie zasobami ludzkimi, klasyfikacja produktów, sprzedaż, kontrolę kosztów, logistykę, produkcję oraz systemy do analizy procesów. Otwarty system ERP może być dostosowany do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Systemy informatyczne ERP na licencji SaaS wiążą się ze zdalnym dostępem do oprogramowania, co skutkuje brakiem konieczności instalowania oprogramowania na stacji roboczej. Tryb SaaS zapewnia użytkownikom wiele korzyści – rozłożenie w czasie kosztów wdrożenia systemu, brak amortyzacji i wynikające z tego korzyści podatkowe, aktualizacje przeprowadzane na bieżąco.

 Jak wybrać najlepszy system ERP?

Przed dokonaniem wyboru należy dogłębnie przeanalizować dostępne na rynku systemy reprezentujące klasę ERP. Wiele firm oczekuje od tych systemów elastyczności i możliwości dokonania błyskawicznych modyfikacji. Ponadto systemy powinny natychmiastowo reagować na dynamiczną płynność procesów przebiegających w przedsiębiorstwie. Istotnym kryterium jest również uwzględnienie poziomu technologicznego na jakim to znajduje się dana firma. Dobór oprogramowania musi ściśle łączyć się ze specyfiką przedsiębiorstwa i kierunkiem jego działalności. Warto zauważyć, iż system z przejrzystym interfejsem wpływa znacząco na długość trwania określonych operacji. Przedsiębiorcy powinni też wziąć pod uwagę możliwość rozbudowania systemów ERP o nowe moduły w sytuacji rozwoju firmy. Działalność przedsiębiorcy na arenie międzynarodowej wymaga zastosowania systemu ERP w różnych językach czy też obecności konsultantów na różnych kontynentach. To nie jedyne cechy, które powinny charakteryzować ową konfigurację przeznaczoną do planowania zasobów przedsiębiorstwa. Wśród ważnych aspektów możemy wyróżnić wysoką dostępność różnych aktualizacji, co pozwala błyskawicznie i skutecznie reagować na zmieniające się warunki w funkcjonowaniu firmy.

Najlepsza decyzja

Wdrożenie systemu ERP nie jest łatwą decyzją. Zazwyczaj ma się szereg wątpliwości, głównie związane z ceną zakupu, ale przede wszystkim z zmianą organizacją pracy. Początkowe etapy nie są łatwe, ale korzyści płynące z udanego wdrożenia są wymierne. Warto zdecydować się na taki krok, a czym prędzej tym lepiej. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja jest ogromna, rynek globalny.

Rejestracja do BDO małych firm

0
Rejestracja do BDO małych firm

Polityka państwa w dziedzinie ochrony środowiska z roku na rok jest coraz bardziej restrykcyjna. Wynika to z faktu, iż Parlament Europejski nakłada na nasz kraj liczne obowiązki, których wykonanie obwarowane jest sankcjami. Dlatego obecne regulacje zmierzają wprost do tego, aby segregacja i składowanie odpadów odbywały się na najwyższym możliwym poziomie.

Korzystny wyrok kluczem do sprawiedliwości

0
Korzystny wyrok kluczem do sprawiedliwości

11 września 2019 roku nastąpiło ogłoszenie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, zgodnie z którym w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu bank – udzielający pożyczki jest zobowiązany proporcjonalnie rozliczyć koszty z nią związane. Co to oznacza dla polskich konsumentów?

Wcześniejsza spłata w ramach prawnych

Polskie prawo przewiduje wcześniejszą spłatę kredytu. Konsument, który skorzystał z tej opcji płacił mniej odsetek, ponieważ bank naliczał je od zmniejszającego się kapitału. Niestety pożyczkobiorca zazwyczaj nie mógł liczyć na zwrot prowizji, ubezpieczenia i opłaty przygotowawczej. Po najnowszym wyroku TSUE ma to się zmienić, Trybunał uznał bowiem, że nawet koszty, które konsument poniósł na początku kredytowania podlegają choć częściowemu zwrotowi.

Rozliczenia kredytu mogą domagać się kredytobiorcy, którzy od 18 grudnia 2011 r., tj. po wejściu w życie ustawy o kredycie konsumenckim zaciągnęli i spłacili kredyty konsumenckie, we wszystkich instytucjach finansowych od banków po tzw. chwilówki.

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE a kredyt hipoteczny

Czy wyrok TSUE dotyczy także kredytów hipotecznych? To zależy od daty konkretnej pożyczki. 22 lipca 2017 r. zaczęła obowiązywać ustawa o kredycie hipotecznym. Wprowadziła ona w odniesieniu do pożyczek hipotecznych i kredytów hipotecznych, analogiczne zasady rozliczenia kredytu przy wcześniejszych spłatach, jakie obowiązują dla kredytów konsumenckich od 18 grudnia 2011 r. Oznacza to, że dla kredytów hipotecznych zaciągniętych i spłaconych po 22 lipca 2017 r. takie rozliczenie będzie możliwe, zaś dla wcześniejszych nie.

Ubieganie się o zwrot

W większości wypadków wystarczy samo złożenie reklamacji do banku czy firmy pożyczkowej. Problemem jest niechęć banków w wypłacaniu należności. Od ogłoszenia wyroku TSUE tylko jeden polski bank potwierdził swoje stanowisko w sprawie bezwzględnego dokonywania zwrotów – jest to bank Pekao S.A.

Wiele banków też przygotowało rezerwy na ten cel jednakże spora ich część wciąż nie dokonuje zwrotów. W takim przypadku nie można się poddawać a swoich praw dochodzić należy przed sądem. W celu większej skuteczności warto skorzystać z usług renomowanej kancelarii prawnej wyspecjalizowanej w tego typu bataliach sądowych. Dobrym wyborem jest tu kancelaria Lextio. Więcej o sposobach rozliczania z kancelarią można znaleźć w artykule http://zwrotyprowizji.pl/jakie-jest-wynagrodzenie-kancelarii-prawnej-w-sprawach-o-zwrot-prowizji/

ZOBACZ TEŻ